Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Een landing page is een pagina waar een potentiële klant op terechtkomt nadat hij een link gevolgd heeft, bijvoorbeeld als hij op een advertentie of een zoekresultaat klikt. Deze pagina wordt dan ingezet om de bezoeker verder te helpen en uiteindelijk leidt de pagina naar een vooropgesteld doel. Bijvoorbeeld het kopen van een product of het invullen van een formulier.

Meestal is het meest optimale bij een landingpage dat deze gewoon onderdeel is van de website en het menu. Immers, als je de landingpages alleen via een footer of een linkje in de sitemap bereikbaar is kan de bezoeker die bewuste pagina niet meer terugvinden. Dit is vanuit gebruikersvriendelijkeheid onwenselijk. Ook wil je bij voorkeur “waardevolle” of nuttige landingspagina’s maken. Dus niet alleen omdat je de website voor Google aan het optimaliseren bent een specifieke pagina aanmaken. De doelstelling is om de gebruiker centraal te stellen en gelijktijdig ook een Google goede pagina maakt.

Elke pagina van een website kan als landing page werken, bezoekers komen namelijk niet alleen binnen via de homepage. Zo is bij zoekmachine optimalisatie het gebruik om relatief specifieke landing pages te maken. Dit sluit aan bij de behoefte die google heeft, maar ook die de gebruiker heeft. Hij vraagt zich namelijk steeds af of hij wel goed bezig is, of er niet een pagina of website is die zijn vraag NOG sneller en beter kan beantwoorden. Dus als je een landingspage maakt waar je bezoekers op laat landen, maar het keyword komt er niet op voor, dan zal de bezoeker zich afvragen of hij wel op de juiste page is.

Je kan landing pages maken specifiek voor een bepaald doel: Dit doel is altijd onderdeel van een geïntegreerde online marketing strategie

  • Google Ads (AdWords) landing page: Specifiek voor een Google Ads campagne een pagina om op te landen. Dan kan je meten of die goed werkt.
  • Landing page seo: Bezoekers uit organische resultaten kunnen net wat anders verwachten dan vanuit Google Ads. Specifiek voor vindbaarheid kan het goed zijn om een pagina te maken.
  • Landing page voor marketing doelstellingen: Bijvoorbeeld het effect van een radio reklame of om verkeer vanaf een bepaalde bron op te vangen.

Wil je hier meer over weten? Neem contact op!