Met focus op resultaat
Hoe vaak stel je jezelf de volgende vraag: moet ik mijn SEO uitbesteden aan een bureau of zelf doen? Het is een overweging die bij veel bedrijven en scale-up speelt. Dat komt natuurlijk omdat SEO belangrijker is dan ooit. Je hebt het nodig om hoog te ranken in zoekmachines als Google. En die hoge ranking is nodig om potentiële klanten naar je website te krijgen: dé plek waar ze je product of dienst kunnen kopen.
Digitale verkoopkanalen zoals je website zijn een onmisbare schakel in je totale omzet. Zo’n 80% van de websitebezoekers komt op je website terecht na een zoekopdracht in een zoekmachine. Dat laat zien hoe belangrijk een hoge ranking is om snel meer verkeer naar je website te krijgen. Daarnaast kom je door je hoge positie in zoekmachines ook betrouwbaar over. Een belangrijke troef om in handen te hebben in de strijd met de concurrentie. Veel bedrijven en scale-ups hebben daarom SEO uitbesteed aan specialisten.
Wat is SEO?
SEO is de afkorting van het Engelse Search Engine Optimization. In het Nederlands vertalen we dat als zoekmachineoptimalisatie. Bij SEO optimaliseer je een website voor een hogere ranking in zoekmachines als Google. Het gaat dan om een hoge positie in de organische zoekresultaten. Dat betekent dat je voor die hoge positie niets betaalt.
Een hoge positie behaal je namelijk ook met betaalde advertenties. Dan hebben we het over zoekmachine adverteren. Je betaalt dan per klik om in de betaalde zoekresultaten bovenaan in de zoekmachine te komen. Daarvoor gebruik je geen SEO, maar het advertentieplatform Google Ads.