Online Marketing Bureau Stramark team  klein

Wat is SEO Optimalisatie

met Focus op Resultaat?

Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Net als een winkel of etalage moet een website worden bijgehouden. Werkt alles nog? Ziet het er netjes uit? Google vind het belangrijk dat een website technisch goed in elkaar zit. Hier kijken we dus naar. De gebruiker vind het belangrijk dat het prettig werkt. Hier kijkt Google dus ook naar. Door hier aandacht aan te besteden kan een website elke keer een stukje beter worden. De snelheid waarmee dit gaat ligt aan welke technieken er gebruikt zijn voor de bouw van de website en de vlotheid waarmee aanpassingen worden uitgevoerd. Soms ligt dit bij ons, soms bij de klant en vaak bij de webbouwer.

Wist u dat 80% van websiteverkeer via zoekmachines binnenkomt?

Afhankelijk van de staat van uw website is niet iedere taak even belangrijk. Het is aan een SEO consultant om de prioriteiten lijst te maken en de belangrijkste punten zo snel mogelijk op te pakken. Als een website technisch op redelijk niveau is, kan vaak veel worden bereikt door de content en de marketing verder te optimaliseren. Vaak gebeurt dit op basis van de input van de werkzaamheden in Google Ads en de ervaringen van de klant bij de verkoop van online producten.

Bepalen van de SEO prioriteiten tbv SEO Optimalisatie (en conversie)

Hieronder een lijst van taken die we uitvoeren in SEO optimalisatie tijd (in willekeurige volgorde)

  • Is er Google Analytics geimplementeerd? Zo ja is dat correct gedaan?
  • Is Google Webmastertools geimplementeerd?
  • Wat zeggen de andere tools?
  • Wie is de belangrijkste SEO concurrent?
  • Wat maakt de concurrenten sterker?
  • Zijn de keywords helder? is er aanvullende keyword research nodig?
  • Wat zijn de supporterde keywords?
  • Zijn er categorie en of focus pages?
  • Hoe zit het met de interne linking?
  • Hoe ziet de over ons pagina er uit?
  • Hoe zien de social media pagina’s er uit?
  • Zijn de UBR’s goed en helder en consequent doorgevoerd?
  • Is er cornerstone content?
  • javascript/ajax/json/flash gebruik op correcte wijze?
  • AVG/GDPR ingeregeld?
  • Als je dit leest kan je net zo goed het boek “The Art of SEO” lezen. 998 pagina’s pure kennis.
  • zijn alle title tags en metadescriptions optimaal conform optimale marketing message?
  • Hoeveel links per pagina zijn er?
  • Is de linkwaarde goed verdeeld?
  • Werkt de structured data?
  • Zijn alle Google Analyse tools met elkaar gekoppeld?
  • Wordt er conversie gemeten en zijn de conversie codes correct geimplementeerd?
  • Dient er E-commerce tracking ingergeld te worden?
  • Dienen er formulieren gemeten te worden of events?
  • Zijn de landing pagina’s visueel in orde? Usability aspecten.
  • Bounce rate controleren per landingspagina.
  • Website verkeer analyseren per website kanaal.
  • Indexatie checkup
  • Ranking check (veranderingen, opvallende dingen)
  • Keywords (uitbreiding) check (zijn de gewenste landing pagina’s aangemaakt)
  • Veranderingen webbouwer
  • Herschrijven content
  • Check CMS & plug-ins
  • WWW non WWW check
  • Page speed checkup
  • W3C check
  • Dup. content check
  • WMT doornemen op 404, 503 etc
  • –          XML check, robots, errors
  • Content optimalisatie
  • –          Title tags & meta desc.
  • –          On page tekst
  • Internal linking / shaping  (link juice calc.)
  • CTR optimalisatie
  • –          Structured data
  • –          Snippet etc
  • Mobile render (HTML5)
  • Concurrentie analyse
  • Klant input verwerken
  • Beoordelen “nieuwe” content / advies te schrijven content
  • Linkbuilding
  • Wat is de autoriteit van majestics, moz of hrefs.
  • –          Echte links
  • –          Social footprint