Online Marketing Bureau Stramark frans laura klein

Remarketing

Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Lukt het jouw scale up niet om in één keer het gewenste conversiepercentage te halen? Dat is helemaal niet zo gek. Wist je dat bijna niemand bij het eerste bezoek aan je website overgaat tot aankoop? Denk in dat geval eens aan remarketing. Een simpele, maar zeer effectieve manier om twijfelende klanten alsnog over de streep te trekken. Bij Online Marketing Bureau Stramark zetten wij deze tool graag in om de huidige campagnes te ondersteunen. Uit ervaring blijkt dat effectief gebruik van remarketing uiteindelijk leidt tot meer interactie met de website. Nog belangrijker: het aantal conversies wordt aanzienlijk vergroot tegen aanzienlijk lagere kosten.

Wat is remarketing?

Remarketing, ook wel retargeting genoemd, is een zeer interessant online marketinginstrument. Het is een manier om jouw product of dienst opnieuw onder de aandacht te brengen bij een potentiële klant. Bezoekers op je website kunnen soms niet direct converteren. Door het actief volgen van deze bezoekers, en jouw retargeting banners weer te geven op andere websites vergroot je de kans dat de bezoeker alsnog jouw website bezoekt en converteert. Met dynamische remarketing ga je een stapje verder. Hierbij toon je advertenties met producten en services aan bezoekers die ze eerder op jouw site hebben bekeken.

Voorbeeld: een klant heeft bij zijn vorige bezoek aan de website geen aankoop gedaan. Met online remarketing kun je je campagne herhalen. Nog beter is om je eerdere bezoeker te bereiken met relevante tekst- en beeldadvertenties op externe websites. Door mensen te herinneren aan je site stimuleer je ze om alsnog over te gaan tot conversie (een aankoop, aanmelding voor de nieuwsbrief of een andere actie). Je kunt hen ook een speciaal aanbod doen, hierbij valt te denken aan een reminder e-mail (bijvoorbeeld: We missen je!).

Hoe werkt het?

Na de vraag “Wat is remarketing?’ vraag je je wellicht af: hoe gaat dat in z’n werk? Door middel van een cookie kan een bezoeker van je website voor een bepaalde periode gevolgd worden. Vervolgens wordt aan die bezoeker een beeld of tekstadvertentie getoond als hij/zij een site zoekt in het Google Display Netwerk. Dit gebeurt met een bepaalde frequentie en kan vooraf ingesteld worden.

Voor vrijwel elk bedrijf dat adverteert is dit interessant, omdat de kosten voor het volgen van de bezoeker erg laag liggen tegenover het CPC-model (cost per click). Deze methode is effectief voor producten of diensten waarbij het beslissingstraject langer is. Zo blijf je bij de bezoekers ‘on top of mind’.

remarketing

Remarketing kanalen

Remarketing kan op verschillende manieren worden toegepast. Zo bestaan er meerdere remarketing (social media) kanalen:

Google Ads remarketing (Google display netwerk)

De meest gebruikte vorm is remarketing AdWords (Google Ads). Er kunnen snel veel (betaalde) kliks gegenereerd worden, om vervolgens al deze bezoekers op te nemen in de remarketing lijsten. Zo kunnen de betaalde kliks van bezoekers in Google Ads voor een bepaalde periode een aantal keer getoond worden op partner websites van Google. Met behulp van frequency caps kan er worden ingesteld hoe vaak en voor welke periode dit gebeurt. Middels context targeting en plaatsingen kan er zelfs worden ingesteld op wat voor soort websites de Google remarketing wordt getoond. Het is natuurlijk interessanter om je display advertentie over zonnepanelen weer te geven op een website die in het teken staat van duurzaamheid dan op www.nu.nl.

Facebook remarketing

Remarketing via Facebook is een snel groeiende en interessante vorm van deze methode op social media. De mogelijkheid om remarketing toe te passen om in de tijdlijn van Facebook te verschijnen blijkt erg effectief. De andere positie voor de advertentie is in het rechterblok van de Facebook pagina. Een groot voordeel van dit kanaal is dat er zeer nauwkeurig getarget kan worden op bepaalde doelgroepen (bijvoorbeeld op leeftijd of geslacht). Vooral voor B2C organisaties biedt dit uitkomst.

facebook remarketing

LinkedIn remarketing

Voor de zakelijke markt en B2B is het interessant om te kijken naar remarketing LinkedIn. Door middel van een string “javascript” wordt de bezoeker op jouw website geïdentificeerd als LinkedIn gebruiker. Niet de naam van de persoon komt naar voren, maar wel overige interessante gegevens zoals locatie, huidige werkgever, functie etc. Op basis van deze criteria kan er zeer nauwkeurig worden getarget. Zeker voor B2B campagnes is dit erg interessant omdat de campagne kan worden ingesteld op bijvoorbeeld influencers of besluitvormende personen binnen een bedrijf.

De advertenties kunnen worden weergegeven op LinkedIn zelf, maar ook in de Facebook feed en overige partnersites van LinkedIn. Bijkomend voordeel is dat op de (conversie) landingspagina van de campagne een knop staat met ‘log in via LinkedIn’. Hierdoor kan een contactformulier automatisch worden ingevuld. Dit werkt conversie verhogend. LinkedIn remarketing kan optimaal gebruikt worden vanaf 20.000 bezoekers per maand.

Twitter remarketing

Stramark heeft daarnaast ook de optie om via Twitter remarketing te doen. Dit kanaal is geschikt voor Twitter gebruikers die al eens eerder je website hebben bezocht, zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief of op een andere manier in contact gekomen zijn met jouw bedrijf. Twitter Ads kun je ook gebruiken als aanvulling op je bestaande remarketing activiteiten.

De voordelen van retargeting

Ben jij tevreden met het aantal bezoekers dat op je website komt? De kans is groot dat het er nog veel meer kunnen zijn als je remarketing toepast. Bezoekers verlaten je website of vullen hun online winkelmandje maar rekenen nooit af. Waarschijnlijk zijn ze wel geïnteresseerd in je product of dienst, dus waarom zou je hen links laten liggen? Mocht je nog niet overtuigd zijn, hieronder staan de belangrijkste voordelen op een rijtje:

  • Bereik van potentiële klanten; bijna niemand gaat bij het eerste bezoek over tot aankoop, hier liggen dus kansen.
  • Relevante en gerichte advertenties; je bereikt alleen wie je wilt bereiken.
  • Bepaal waar de advertenties worden weergegeven.
  • Mogelijkheid tot aanpassen en bijsturen.
  • Goedkoop maar zeer effectief; een bezoeker heeft al interesse en is 2x zo geïnteresseerd als hij/zij op je banner klikt.
  • Vergroot je naamsbekendheid; door herhaalde blootstelling blijft jouw merk beter hangen.

Van doelgroep analyse tot strategie

Om een succesvolle campagne op te zetten, moet er goed gekeken worden naar het beste kanaal om de bezoeker te retargeten. De relevantie van de website waarop de remarketing banners worden getoond moet zo hoog mogelijk zijn. Het is natuurlijk niet slim om deze methode toe te passen op een bezoeker die zojuist geconverteerd is. Daarnaast heeft het ook weinig zin om de bezoeker te overladen met je banner of tekstadvertenties. Dat vraagt om een strategische remarketing strategie. Daar helpt Online Marketing Bureau Stramark graag bij! Eerst brengen we het gedrag van de potentiële klanten in kaart. Op welke pagina’s verlaten zij de website? In welke stap van het bestelproces haken ze af? Op basis hiervan wordt er een gerichte strategie opgezet en actie ondernomen. Bijvoorbeeld door een gerichte remarketing banners te tonen wanneer potentiële klanten een andere website bezoeken.

De werkwijze van Stramark

Genoeg redenen dus voor een remarketing campagne opzetten wanneer je conversiepercentage niet wordt bereikt. Echter zetten wij remarketing for search pas in wanneer alles in lijn is met elkaar en duidelijk is welke boodschap er gecommuniceerd moet worden. Eerst willen we op de juiste keywords via SEA en SEO, de juiste boodschap aan klanten tonen. Daarna werken we aan het verhogen van de waarde per klant, bijvoorbeeld door remarketing. Zo wordt een krachtige tool nóg krachtiger.

Waarom remarketing uitbesteden?

Om extra conversie te genereren is remarketing uitbesteden aan remarketing bureau Stramark in Amsterdam een slim idee. Remarketing kan een zeer effectief middel zijn, mits je de juiste kennis bezit. Die vakkennis is binnen je eigen bedrijf vaak niet aanwezig. Ons team bestaat uit 8 consultants, ieder met zijn eigen specialisme. Doordat wij gewerkt hebben voor uiteenlopende websites en webshops hebben we jarenlange ervaring opgebouwd. Hierdoor weten we wat het beste kanaal is voor jouw specifieke doelgroep. Zo kan een remarketing specialist direct voor jou aan de slag. Vooraf wordt er een helder remarketing plan opgesteld om gestructureerd en doelgericht te kunnen werken. Daarvoor zijn specifieke tools nodig, en die kunnen vrij prijzig zijn. Wij hebben ze al in huis zodat jij ervan kunt profiteren. Ten slotte vraagt écht goede remarketing en het onderhouden ervan om tijd. Tijd die je wellicht zelf niet hebt of liever besteedt aan je eigen business. Win tijd door het over te laten aan onze remarketing consultants. Jij denkt mee met de strategie, dan voeren zij het uit. Dat resulteert op haar beurt in focus. Wanneer je het uitbesteedt werk je productiever en doen we beide waar we goed in zijn.