Het vinden van een linkbuilding bureau wat je echt gaat helpen in de rankings is lastig. Omdat Google steeds slimmer wordt, en ook steeds beter de waarde van bepaalde links kan inschatten kunnen de inmiddels oudere technieken soms meer kwaad dan goed doen. Het gaat tegenwoordig niet meer om zoveel mogelijk links van nietszeggende websites. Zelfs als de website wel enige autoriteit heeft opgebouwd is het nog maar de vraag of de content van de website relevant is aan jouw webpagina.
Wat is dan wel een goed linkbuilding bureau?
Een linkbuilding bureau is net zo goed als de posities die het behaald voor haar klanten. Voorheen kon je met geld links kopen en snel ranken in de resultaten. Dit kan nog steeds maar met de update van het algoritme “Pinguin ” welke zijn laatste update heeft gehad op 21 Oktober 2015 val je snel genoeg door de mand. Een penalty van Google is het laatste wat je wilt. Alle SEO inspanningen kunnen hiermee teniet worden gedaan en het kan lang duren voordat je de oude posities weer hebt hersteld. Het kopen van links gaat dan ook absoluut in tegen de Google Guidelines. Een goed linkbuilding bureau richt zich dan ook link earning. Dit is het verkrijgen van links op een natuurlijke manier. Op het moment dat je namelijk content schrijft die daadwerkelijk informerend of leuk om te lezen is voor de gebruiker zal je automatisch links krijgen. Google is geënt op de gebruiker, en zodra de gebruiker een positieve ervaring heeft op jouw webpagina word dit beloont. Een betere indicator voor deze positieve ervaring dan het feit dat de gebruiker de link naar jouw pagina deelt op social media of de link op zijn eigen website plaatst is er niet. Een goed linkbuilding bureau kan zich vandaag de dag dus alleen nog onderscheiden met waardevolle content.
Linkbuilden met waardevolle content
Wat is waardevolle content? Dit is de vraag die we moeten terugbrengen naar jouw branche. Waar zoeken mensen naar, en krijgen ze de vraag beantwoord op jouw website? Dit blijft een paradox en zeker in de dienstensector waar bedrijven hun kennis aanbieden in ruil voor geld. We willen immers niet te teveel informatie loslaten voordat we de klant gesproken hebben. Stel je voor dat je al je tijd en energie gaat steken in het schrijven van een kant en klare hand-out van iets waar je lang voor gestudeerd hebt, en vervolgens met jouw kennis en kunde een mooie dienst van hebt gemaakt. Deze kennis ligt vervolgens voor het oprapen voor potentiële klanten, maar ook jouw concurrenten. Het is dus de kunst om je waarde kennis en kunde te demonstreren in de content. Ook moet het onderscheidend vermogen uitblinken en je moet ook nog zorgen dat de vragen van de bezoeker worden beantwoord. Alleen moet de vraag beantwoord worden met het antwoord ” ik heb deze partij nodig, want zij zijn DE specialist voor de juiste prijs ” Als de vraag beantwoord wordt met “aha, dat kan ik zelf ook” of ” Ah! Ze weten er wel veel van, maar ik snap ook dat ik teveel ga betalen voor deze extra’s die ik niet nodig heb. Ik ga naar de concurrent”. Hoe dit in zijn werk gaat is per branche en product/dienst verschillend. Als professioneel linkbuilding bureau hebben wij inmiddels veel ervaring opgedaan welke wij graag voor je inzetten.
Benieuwd hoe linkbuilding jouw posities kunnen verbeteren?
Neem contact met ons op voor een vrijblijvend advies