Online Marketing Bureau Stramark team  klein

Case: Texelana

Sinds 1990 is Texelana actief in de verkoop van wolproducten. In drie winkels op Texel en via de webshop. Frida Kraanen-Witte en Willem Jan Kraanen namen het stokje over van een ander echtpaar en hebben het bedrijf nieuw leven ingeblazen. Ook op het gebied van online marketing blijven ze niet achter. Wanneer je in Google zoekt naar warme wollen sloffen, kleding of andere wolproducten zal je Texelana vast en zeker snel vinden.

Stramark ondersteunt Texelana op het gebied van:

Ik wil online groeien!

Stuur ons een bericht en laat weten welk resultaat je wil bereiken. We denken vrijblijvend met je mee!

Vrijblijvend advies

Vul hieronder je gegevens in en ontvang binnen één werkdag advies

  • Voer een nummer in van 22 tot 22.
    Het antwoord als getal invullen
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

“De samenwerking met Stramark bevalt ons erg goed. Wij zijn zeer tevreden met de resultaten die zij voor ons behalen op het gebied van SEO en SEA.”

Willem Jan Kraanen
Directeur Texelana

Resultaten

  • Uit alle kanalen bijna 48% meer bezoekers
  • Opbrengst uit alle kanalen gegroeid met 108%
  • ROAS van 1200% tot 1500%

Wie is Texelana?

Zeg je wol, dan zeg je Texelana. Het bedrijf verkoopt sinds 1990 uiteenlopende wolproducten voor jong en oud. Texelana staat al lange tijd bekend om haar sloffen en pantoffels, maar het brede assortiment heeft nog veel meer te bieden. Van kraamcadeau tot crème en van schapenwollen pantoffels tot vier seizoenen dekbedden, je vindt er altijd wel iets leuks. Ook voor wollen kleding kun je er terecht. Texelana is een typisch Texels bedrijf. Nuchter, eerlijk en altijd in ontwikkeling.

Uitdaging

De fysieke winkels op Texel deden het al goed, mede door de vele toeristen op het eiland. De webshop kon daarentegen wel een boost gebruiken. Een uitgelezen taak voor de specialisten van Stramark. Na een kritische blik werd besloten dat er veel aan de techniek moest gebeuren. Ook ontbrak er goede content op de website en keywords waren nog onbekend terrein. Redenen genoeg om flink met SEO aan de slag te gaan.

Doelstelling

Voor Texelana zijn de volgende doelen opgesteld:

  • Online beter gevonden worden
  • Meer websitebezoekers
  • Meer verkopen van producten in de webshop

Aanpak Stramark

Om de achterkant van de website te verbeteren zijn we eind 2018 gestart met het uitvoeren van een technische analyse. Op basis van de resultaten hebben we o.a. interne 301’s opgelost, conversietracking juist ingesteld, 404’s geredirect en heading tags aangepast. Ook de structuur van de website is onder handen genomen en er is gewerkt aan internal linking. Om meer en betere content te kunnen schrijven is grondig zoekwoordenonderzoek gedaan. Inmiddels is de website voorzien van kwalitatieve product- en categoriepagina’s en verdiepende teksten. Om de verkopen extra te stimuleren is er daarnaast een Google Shopping campagne (SEA) opgezet.

Resultaat

Door al deze SEO en SEA inspanningen heeft Texelana een mooi resultaat geboekt. In het eerste halfjaar van 2020 is het aantal bezoekers uit alle kanalen gegroeid met bijna 48%, vergeleken met het jaar ervoor. In dezelfde periode is de opbrengst uit alle kanalen met ruim 108% gestegen. Ook de Google Shopping Campagne was succesvol. Er is een flinke opbrengst gegenereerd met Return On Ad Spent uitschieters van 1200% en 1500%.

Wil jij ook 47% meer bezoekers op je website?

Wil je online beter gevonden worden? Bel met Hans!