yoast seo plugin scaled

Gisteren was Stramark aanwezig bij de allereerste editie van YoastCon. Dé conferentie van de wereldberoemde SEO Plugin van Joost de Valk. Yoast viert in Nijmegen uitbundig zijn vijfjarig bestaan met verschillende sprekers vanuit de hele wereld. Een leuke dag met meerdere hoogtepunten.

yoastcon

Joost

Een goed begin is het halve werk. De opening werd verzorgd door Mr. Yoast himself. Na enkele lovende woorden over zijn team, de eerste vijf startup jaren en zijn verslaving aan LEGO, kondigt Joost aan dat er binnen Yoast iets gaat veranderen. Je mag als bedrijf met bijna 30 medewerkers gerust zeggen dat je volwassen bent. Tegelijkertijd ben je eigenlijk piepjong.

Desalniettemin, bij een verjaardag hoort een cadeau dat in het geval van Yoast een redesign is van het logo en de website. Een volwassener uitstraling, minder Joost en meer Yoast. De Kudos voor het design gaan naar Erwin, designer bij Yoast vanaf het eerste uur en creator van de welbekende karikaturen.

lego

Marcus

De eerste spreker, Marcus Tandler (@mediadonis / onpage.org ), vliegt voorbij. Met 444 slides in 45 minuten veruit de snelste van de dag. Interessant waren zijn gedachten over het verleden, het heden en de toekomst van zoekgigant Google. Kunstmatige intelligentie die (zonder gebruik van links) vooraf kan bepalen waar wij naar op zoek zijn. “Things finding people” in plaats van “People finding things”.

Tony

De tweede spreker Tony Perez (@perezbox / sucuri.net) komt vanuit een serieuzere invalshoek. Een goed verhaal over de huidige stand van de veiligheid van het internet. De huidige risico’s van het auto-updaten binnen WordPress spreken aan en brengen de zaal aan het denken. Duidelijk wordt dat ook Yoast.com regelmatig onder vuur ligt en Tony de man is die zo veel mogelijk preventief veiligheidsrisico’s inschat en oplost.

Karl

Na de lunch is het tijd voor een iets luchtiger verhaal. De Vlaming Karl Gilis (@AGConsult / agconsult.com) komt met een energiek verhaal over conversie optimalisatie. Waar de titel van zijn verhaal doet vermoeden dat hij tips en trucs gaat geven over het verkrijgen van zoveel mogelijk bezoekers, blijkt het een geniaal verhaal te zijn over hoe verschillende klanten er door simpele aanpassingen flink op vooruit zijn gegaan. Suzuki in het bijzonder.

Chris

De laatste spreker van de dag Chris Lema (@chrislema / crowdfavorite.com). Een ervaren spreker met 100% Amerikaanse roots. Zijn verhaal, waar hij op een leuke manier het publiek bij betrekt, had één rode draad: “Hope is not a strategy”. Volgens Chris kan je in de online wereld maar beter niet ‘hopen’ op succes, maar is veranderingen op basis van data en common sense, een veel betere strategie.

Al met al, meer dan een leuke conferentie georganiseerd door Yoast. Het familiebedrijf uit Wijchen dat als marktleider op het gebied van plugins voor SEO, langzaam de wereld aan het veroveren is.

Over de schrijver: Oscar Simons

1983 | 020 | Stramark | Consultant | SEO | Analytics | Wordpress | Magento| Webdesign | Online marketing | Zoekmachine Optimalisatie |

Reacties

Top resources

Online marketing plan

Waardevolle eerste stappen >

Internet Marketing Model

48 termen uitgelegd >

Google Ads Whitepaper

Hoe maak je geweldige ads? >

SERP optimaliseren

Google Snippet Optimizer >

Gratis advies in je mailbox

Marketing Audit
Google Ads Audit
Keyword Audit
SEO Audit
Social Media Audit
Offerte aanvragen

Top Blog Categorieën

Online Marketing
Google Ads
SEO
SEO Copywriting
Webshop
Social Media Marketing
Linkbuilding
Email Marketing
Team Stramark
Instructies gebruiker toevoegen

Volg je ons al?

LinkedIn
Facebook
Instagram
Twitter

Site in English

Digital Marketing Agency
Google Ads Marketing Agency
Search Engine Optimization Agency